Unieważniona decyzja drogowców w sprawie przebudowy S 17. Co będzie dalej z przebudową trasy Piaski – Izbica ?

Pojawił się problem z budową kolejnych dwóch odcinków trasy S17 z Piaski w kierunku do Zamościa. Niedawno drogowcy ogłaszali wybór najkorzystniejszych ofert, okazuje się, że jest to już nieaktualne.

Krajowa Izba Odwoławcza wydała wyrok nakazujący GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszych ofert oraz powtórzenie ich badania i oceny, w przetargach na realizację dwóch odcinków S17 Piaski – Łopiennik oraz Krasnystaw – Izbica. Po zapoznaniu się z uzasadnieniem do wyroku, podejmiemy decyzję, co do dalszych działań, zmierzających do wyłonienia wykonawców.

Przetargi i odwołania

W obu przetargach wpłynęły w sumie 23 oferty. Ich sprawdzenie i ocenę przeprowadziliśmy według czterech kryteriów: cena (waga kryterium 60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe (20 proc.) oraz na inne elementy m.in. ekrany (20 proc.).

W postępowaniu na realizację odcinka Piaski – Łopiennik (17 km) wybraliśmy ofertę firmy Intercor, opiewającą na kwotę 695,5 mln zł. W przypadku odcinka Krasnystaw – Izbica (19 km), za najkorzystniejszą uznaliśmy ofertę firmy Mostostal Warszawa, o wartości 936,6 mln zł.

Od obu rozstrzygnięć wpłynęły do KIO odwołania firm uczestniczących w postępowaniach przetargowych. 13 lutego odwołania zostały rozpatrzone przez KIO, która nakazała GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszych ofert oraz powtórzenie czynności badania i oceny ofert. W przypadku odcinka Krasnystaw – Izbica orzekła także, że Mostostal Warszawa podlega wykluczeniu z udziału w dalszym postępowaniu.

Po zapoznaniu się z uzasadnieniem do wyroku, podejmiemy decyzję, co do dalszych działań i czynności, prowadzących do wyłonienia wykonawców tych dwóch odcinków i podpisania umów.

Piaski – Zamość

Budowa drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Zamościem podzielona została na pięć odcinków, liczących w sumie 65 km długości. Obecnie trwa także przetarg na wyłonienie wykonawcy niespełna 10-kilometrowego odcinka Izbica – Zamość Sitaniec, dla którego wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę. Złożyło ją konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zawarcie umowy z wykonawcą planujemy w tym roku.

Natomiast dla dwóch odcinków: Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód trwają prace przygotowawcze. Niedawno Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie wydała decyzję środowiskową dla pierwszego z odcinków. Dla drugiego z nich, procedura ta jest w toku.

źródło: www.gov.pl/web/gddkia-lublin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top