Zainspirowani inicjatywą serwisów internetowych w innych gminach, w celu ułatwienia mieszkańcom uczestnictwa w życiu obywatelskim, złożyliśmy u pana wójta pisemny wniosek o utworzenie elektronicznej wersji rejestru wszystkich umów zawieranych przez Gminę Zamość oraz wszystkie jednostki gminne. Dzięki temu udogodnieniu będziemy mogli śledzić na bieżąco nawet najmniejsze kwoty wydatkowane przez naszych urzędników. Obecnie stosowane rozwiązania techniczne w ramach BIP są na tyle bogate, że wdrożenie tego typu rejestru nie będzie wymagało żadnych nakładów.
Wójt zdecydował, że od 2017r. będzie prowadzony i publikowany centralny rejestr zawartych umów, uwzględniający umowy zawierane przez Gminne Jednostki Organizacyjne. Podobne rozwiązania funkcjonują w wielu gminach. Przykładem może być miasto Zamość, gdzie publiczny rejestr umów jest publikowany od roku.
Gmina Zamość jako pierwsza w tej części województwa będzie miała taki rejestr zawartych umów. Wójt bardzo długo analizował wniosek o publiczny rejstr umów. Podjął jednak decyzję o jego wytworzeniu. Mamy nadzieję, że jest to decyzja ostateczna i nie zostanie zmieniona.
Utworzenie i udostępnienie tego rejestru wpisze się w ogólny nurt wzmacniania przejrzystości oraz jawności działania organów administracji publicznej a także wpłynie na właściwe relacje państwo – obywatel.
Wniosek z dnia 02 października 2016r.
Odpowiedź na wniosek
rys