Przetargi na realizację trzech odcinków drogi S17

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka wykonawców dla ok. 48 km drogi ekspresowej S17 między Zamościem a Hrebennem. Chodzi o zaprojektowanie i budowę odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski i Tomaszów Lubelski – Hrebenne.

Od początku roku, uwzględniając postępowania dotyczące trzech odcinków S17 od Zamościa do Hrebennego, ogłosiliśmy postępowania przetargowe na realizację 27 odcinków o łącznej długości ponad blisko 335 km – powiedział Tomasz Żuchowski, Szef GDDKiA.

Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi). Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego. Droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne. Podpisanie umów z wykonawcami planowane jest w przyszłym roku

Zamość Wschód – Zamość Południe

Odcinek będzie liczył ok. 12,5 km. Rozpoczyna się węzłem Zamość Wschód, który będzie wybudowany na przecięciu z drogą krajową nr 74, w okolicach miejscowości Jarosławiec. Trasa przebiegać będzie na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barchaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej, na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce.

Zamość Południe – Tomaszów Lubelski

Kolejny odcinek będzie liczył ok. 18,5 km i przebiegać będzie wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa. Za Tarnawatką trasa przebiegać będzie w korytarzu obecnej DK17 i zakończy się w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, przed obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego, która jest w eksploatacji (udostępniona została pierwsza nitka, trwa budowa drugiej).

Tomaszów Lubelski – Hrebenne

Ostatni odcinek będzie liczył ok. 17,5 km. Rozpoczyna się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, gdzie trasa przecina obecną drogę krajową i przebiega po jej zachodniej stronie. Omija Lubyczę Królewską i dalej przebiega w korytarzu obecnej DK17. Zakończenie odcinka zaplanowano na włączeniu do istniejącej obwodnicy Hrebennego.

Droga ekspresowa S17 Warszawa – Lublin – Hrebenne

  • węzeł Lubelska – pocz. obwodnicy Kołbieli – oddany do użytku w 2020 r.
  • obwodnica Kołbieli – oddany do użytku w 2020 r.
  • koniec obwodnicy Kołbieli – początek obwodnicy Garwolina – oddany do użytku w 2019 r.
  • koniec obwodnicy Garwolina – koniec obwodnicy Gończyc – oddany do użytku w 2019 r.
  • koniec obwodnicy Gończyc – gr. woj. mazowieckiego i lubelskiego – oddany do użytku w 2019 r.
  • gr. woj. mazowieckiego i lubelskiego – węzeł Skrudki – oddany do użytku w 2020 r.
  • węzeł Skrudki – węzeł Kurów Zachód – oddany do użytku w 2019 r.
  • węzeł Kurów Zachód – węzeł Jastków – oddany do użytku w 2013 r.
  • węzeł Jastków – węzeł Lublin Sławinek – oddany do użytku w 2014 r.
  • węzeł Lublin Sławinek – węzeł Lublin Rudnik – oddany do użytku w 2014 r.
  • węzeł Lublin Rudnik – węzeł Lublin Felin – oddany do użytku w 2014 r.
  • węzeł Lublin Felin – węzeł Piaski Zachód – oddany do użytku w 2012 r.
  • węzeł Piaski Zachód – Piaski Wschód – oddany do użytku w 2004 r.
  • węzeł Piaski Wschód – Zamość Wschód (pięć odcinków o łącznej dł. ok. 67 km) – w przygotowaniu
  • obwodnica Tomaszowa Lubelskiego – oddany do użytku w 2021 r. (pierwsza nitka, druga w budowie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top