Ile samorządy wydają na promocję?

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 18 ustawy o samorządzie gminnym zadania własne gminy obejmują m.in. sprawy związane z jej promocją.

Powszechnie uznaje się, że pod pojęciem działań promocyjnych rozumieć należy rozpowszechnianie, propagowanie i reklamowanie walorów gminy. Jak rozumieć tę przesłankę prawną w praktyce? Tu warto przywołać kilka kluczowych dla omawianej sprawy wyroków sądowych. Pierwszym z wartych naszej uwagi orzecznictw jest to wydane z ramienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z 10 września 2013 roku (sygnatura akt: I SA/Gd 620/13). W myśl powziętych tam postanowień w ramach władztwa planistycznego gminy wykonywane są także zadania, które odpowiadają przede wszystkim zbiorowym interesom oraz potrzebom wspólnoty samorządowej. A to oznacza, że sprawy promocji gminy, dbanie o jej wizerunek, zachęcanie turystów do odwiedzenia gminy, m.in. poprzez dokładanie starań, by rozwinąć infrastrukturę turystyczną, mogą zostać zaliczone w poczet posiadanych przez gminę uprawnień planistycznych.

Ile samorządy wydają na promocję?. Sprawdził to jeden z mieszkańców na podstawie trzech samorządów. Publikujemy dane udostępnione przez Starostwo Powiatowe w Zamościu, Gminę Zamość oraz Miasto Zamość.

Starostwo Powiatowe w Zamościu w 2022 r. wydatkowało 269 022,18 zł z budżetu starostwa. Gmina Zamość w 2022 r. na promocję wydała 233 358,04 zł. Miasto Zamość na ten sam cel przeznaczyło w 2022 r. kwotę  779 480,02 zł.

Rozdysponowanie środków finansowych na promocję Gminy Zamość zawiera opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Zamość sprawozdanie z wykonania budżetu za 2022 r i informację o stanie mienia komunalnego.

Zarządzenie Nr 918/23 w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2022 i informacji o stanie mienia komunalnego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top